Uitgangspunt voor de schilderijen van Paul Wiggers vormen oude, veelal Franse reclame muurschilderingen. Zijn fascinatie daarvoor komt voort uit zijn werk als grafisch vormgever en art director. De muurschilderingen geven een aardig beeld van de (reclame)typografie in de jaren dertig, veertig en vijftig en voor een deel ook nog in de jaren zestig. Veelal flink aangetast, vervaagd of overgeschilderd met een ander logo of een ander beeldmerk. Die gelaagdheid en verwering zijn interessant en dat is waar de schilderijen  over gaan. Door de uitvergroting en vierkante uitkadering ontstaat uiteindelijk een interessante en neutrale compositie. Ook worden vaak andere kleuren gebruikt of nieuwe elementen toegevoegd. Het is alleen het grafische beeld dat telt.

De muurschilderingen zijn het werk van kunstenaars en de schilderijen zijn daarom zowel een hommage aan oude schilderingen als aan hun makers!

 

PAUL WIGGERS. DEN HAAG.


OPLEIDING GRAFISCHE VORMGEVING
KONINKLIJKE ACADEMIE VAN
BEELDENDE KUNSTEN DEN HAAG.

 

ZELFSTANDIG GRAFISCH VORMGEVER

EN ART DIRECTOR.

 

SCHILDER.